Postingan

Featured Post

Welcome!

Gambar
Loving you is hard, O.
I still remember the day I met you the first time.
Soon I realized you were the place for everyone who were seeking family.
But it never was easy, and it never will be.

Untuk adik-adik Anggota Muda 2018 yang baru saja selesai menjalani diksar.
Meskipun tidak ada hujan dan terik yang menempa kalian, tidak berarti perjalanan ke depan akan selalu mulus.
Kalau boleh mengutip, "jangan malas berproses".
Semoga kalian mendapatkan apa yang dicari, karena sesungguhnya kalianlah yang mengusahakan apa yang kalian cari.

Selamat datang di Osipital.
Cheers!!


Regards, OSI/005/045/REPRO

once again, welcome!


kita kasih foto narsisku di balik layar sedikit, yuk..  Probably the first and the last time I carried a tent along with my personal utility. wkwkwk. lemah akutuu gaes..
yang ini sayang kalo ga dipost, udah pasang wajah bahagia total meskipun napas setengah-setengah.
ketika hari mulai gelap. di sungai bawah cendana yang dengan ajaibnya tidak mengalirkan air sama seka…

I envy you..

Gambar
a conversation in one of my WhatsApp group triggered me to write this. well, not really a conversation, since I was the one who casually said it in the group. I said "... soalnya cewek sunda kulitnya bagus-bagus. hix..." ("... because Sundanese girls have very good complexion. cry..."). and I couldn't get that off of my mind. so I thought, why don't we write something? 😉😉

so yeah, actually I was unaware of this "minor detail". many of my friends said something like Sundanese girls's (or women's) complexion are good. I used to keep thinking that it doesn't really matter, the ethnicity. I mean I used to think all Indonesian have quite same skin. but now that I met many Sundanese girls, I start to think "okay, they got the point..."

I would say Sundanese women have fairer skin than Javanese, and sometimes I think they're blessed with healthy glowing skin. well, that's my opinion.

Wikipedia said "The Sundanese are …

(Hope) it's never too late to explore Bali!

Gambar
So now i'm still in Bali. I actually don't know when to go home cause i'm still enjoying being here.. Thanks to this unexpected vacation. Hehehe.. Plus i visited places almost all by myself. I know you might think it's weird, but glad i finally did it. Idk, challenging myself, or probably i just being stupid.

Last time i was here was about 2 months ago, during last days of Ramadhan and we even pray Ied here. Of course i was with my mom and my sister coming here. I always came here with them before. It's fun having family time but somehow i always felt it's just not enough. Some places are just not suitable for elder people to visit, you know. So yeah, this time i did it myself.. Yeay!
On my first days here, i did explore Bali, but i was focusing to the shopping mall. Hahahah.. So i'm not gonna tell you that. it's pretty much the same every where.
1. Batu Bolong Beach (Canggu, North Kuta; September 14th) i was here with Bert, not alone. i was hoping i ca…

Another reason to be grateful

Gambar
What i love from traveling, i think it's because i can meet new people, talking about new things, although i usually avoid meeting people i know at public places. I know that's very weird of me.

So this time i met Bert, he's from Belgium. We met at the train on my way back home from Purwokerto. He was with his friends on his way Probolinggo. He was about to visit Mt. Bromo. He also planned to visit Mt. Ijen, and Bali. Well we talked a lot, no, correction: he talked a lot, i mostly just listened and laughed to what he said. funny guy.

we kept on contact after that. Long story short, i met him again in Bali. On a beach at Canggu. I thought it was cool to meet him once again. And oh, he walked so fast. Idk why. And just like the last time we met, i listened and laughed to what he said.

Talking to him kinda made feel sad. I was sad cause i know so little about my home country. Felt like i got nothing to explain to him. That's what i'm afraid of. Feels like i haven'…

janji

bisa tersirat, bisa tersurat. nggak selalu mudah untuk ditepati. tapi caramu memperlakukan janji-janjimu, it defines who you are.

K U A T

Aku bertemu Mas Gima secara tidak sengaja di Stasiun Purwokerto, ketika hendak pulang ke rumah. Dia salah seorang seniorku di Osipital. Tak disangka-sangka, kami satu kereta, bahkan satu gerbong. Kursi kami hanya terpisah beberapa baris. Lalu dia menawarkan agar aku duduk bersamanya.
Aku senang bertemu dengannya. Banyak yang kami obrolkan. Sebagian besar tentang pendidikan. Senang karena aku merasa mendapat pelajaran dari apa yang dia bicarakan. Tapi sekaligus juga sedih.
Aku sedih karena yang aku tangkap tampaknya dia menganggap "perempuan sebaiknya mengambil pendidikan lanjutan ke bidang yang tidak terlalu menguras waktu, tenaga, dan pikiran". Bagusnya karena hal itu baginya untuk kepentingan keluarga. Tapi aku kenal perempuan-perempuan kuat yang punya cita-cita yang sama kuatnya dengan diri mereka. Dan aku mendukung cita-cita itu. Aku juga yakin perempuan-perempuan itu kelak akan mampu melakukan yang terbaik untuk keluarganya. 
Punya cita-cita itu berat. Karena kalau seri…

m a l u

Gambar
kecewa itu.. ketika yang kita dapat tidak sesuai dengan yang kita impikan.. ketika yang kita rencanakan tidak sesuai dengan yang akhirnya terjadi.. ketika yang ibuk mau ga bisa aku penuhi..
tapi, kecewa itu untuk saat ini aja.. habis itu semangat lagi.. harus yakin semua ada hikmahnya..

woelah siiis... galau banget kayaknya 😹😹 iya. padahal cuma karena gini doang. cuma sebatas karena ujian stase jiwa yang tampaknya harus diundur lagi karena satu dan lain hal. belum mentok sih emang. masih ada tenggat  2 minggu lagi setelah lebaran. masih bisa diusahakan. harus berusaha lagi sampe bener-bener final. 
sejak kapan kamu gampang nyerah? aku ga nyerah. belum. lebih tepatnya sedang stress. hehe. mungkin lebih karena ini sebenernya masalah yang ga terlalu urgent buat dipermasalahin, dipanjang-panjangin, sampe akhirnya mungkin bikin aku akan mundur ikut UKDI-nya. sebatas karena kami diharuskan ujian bersama-sama, ketika kami sudah terpencar-pencar untuk urusan masing-masing. mungkin aku aja …